Zon, geisers en de hot water beach! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joyce Burg - WaarBenJij.nu Zon, geisers en de hot water beach! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joyce Burg - WaarBenJij.nu

Zon, geisers en de hot water beach!

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

13 Maart 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

Inmiddels hebben we van een paar mooie dagen kunnen genieten. We zijn vanuit Auckland naar Hahei gereden. Mooie camping, praktisch aan het water. En nog veel belangrijker, ZON! Toen we hier aankwamen hebben we snel de tent op gezet en zijn meteen naar het strand gegaan. Een strand verder ligt Cathedrals Cove, een door de zee uitgesleten tunnel in de rotsen waar je over het strand onderdoor kunt lopen. Vol goede moed begonnen we aan deze wandeling, uurtje heen, uurtje terug. Geen probleem! De wandeling begon op het strand maar ging al snel de heuvels in, best wel zwaar in de zon en op mijn teenslippertjes. De wandelschoenen lagen uiteraard nog vrolijk in de achterbak, want waarom zou ik die aantrekken?? Cathedral Cove was erg mooi, leuk om te zien. Teruggekomen hebben we nog even heerlijk op het strand gelegen. Het was inmiddels een uurtje 6, dus tijd op boodschappen te doen. Vol goede moed de auto in. Tegenover de camping was wel een winkel, maar daar had je vast te weinig keuze, dus we zouden wel even verder rijden. Conclusie na een half uur rijden? Nergens ook maar 1 winkel! Uiteindelijk teruggereden en bij de winkel tegenover de camping boodschappen gedaan. Ons diner bestond uit pitabroodjes met camambert en pesto, vergezeld door een glaasje wijn. Na het eten, de wijn en een warme douche moest ik tot de conclusie komen dat de zon er behoorlijk ingehakt had, ik leek wel een tomaat met oogjes. JG had een knalrode nek die lekker afstak tegen z'n witte rug. s' Avonds even in de TV room een boek gelezen, maar ik kon mn ogen niet openhouden en viel al snel in slaap.

De volgende morgen werden we gewekt door het ruisen van de zee en een vogel die klonk als een bliepje uit een computerspel. Met de ferry naar de andere kant gegaan en daar lekker ontbeten, beetje rondgelopen in het stadje. Er was weinig te beleven, dus boodschappen gedaan en teruggegaan. 's Middags naar de hot water beach gegaan. Dit was echt een hele vreemde gewaarwording. Onder het zand zit lava waardoor het zand zo heet wordt dat er stoom vanaf komt, het is dus ook moeilijk om er overheen te lopen. We hadden een schepje gehuurd en net als alle andere mensen een kuil gegraven om zo in je eigen hottube te relaxen. Het lukte bijne niet om te blijven liggen, zo heet was het. De golven van die zee, die onze kuil bereikte boden wat verkoeling, maar verder was het gewoon echt super heet. Vervolgens boekje gelezen in de zon, heerlijk!

Volgende morgen richting Rotorua gegaan, het toeristisch centrum van het noordereiland en bekend om de geisers en de Maori's. Aan de geur van rotte eieren (van de zwavel) die ons tegemoet kwam toen we het plaatsje binnenreden was helaas niet te vermijden. Gelukkig wel een supermooie camping aan een meer, helemaal goed! De volgende dag vroeg uit de veren om een bezoek te brengen aan Wai-o-tapu. Dit gebied met allemaal geisers, modderpoolen en warmwaterbronnen heeft een paar bekende attracties. Ten eerste de Lady Knox geiser, die dagelijk om 10.15 uitbarst. Wel een beetje vreemd natuurlijk dat hij precies om die tijd uitbarst vonden we. Misschien drukt er om 10.15 wel iemand op een knopje om hem te laten uitbarsten?? Het antwoord lag toch een beetje anders. Er wordt zeep in de geiser gegooid, dat zorgt ervoor dat de warm en koude water baden gaan botsen en dit resulteert in de uitbarsting. De pools en geisers hebben namen als hells gate, the devils inktpot, the artist palet en de campagnepool. Deze laatste was ook er mooi en groot. De stoom slaat aan alle kanten uit de pool en hij sist, net als champagne. overal in en rond Rotorua komt stoom uit de grond en ruikt het naar zwavel. In het park. langs de weg... echt heel raar maar wel bijzonder om te zien. 's Middags een beetje door de stad geslenterd en 's avonds heerlijk gegeten. Allemaal prima dus, tot we bij de auto kwam. Lichten aangelaten, dus een elga accu. Ik ben meteen de dichtsbijzijnde toko binnengegaan om te kijken of iemand ons kon helpen. Gelukkig was dat snel geregeld dus hoefde we niet te voet naar de camping.

Dinsdag zijn we naar Ohakune gegaan. Het plan was eigenlijk om naar Taupo te gaan en de volgende dag de een wandeling van z'n 8 uur door het National Park te doen, maar we hebben toch besloten dit maar even over te slaan. In plaats daarvan gaan we eerder naar Wellington zodat we daar nog een hele dag hebben. ' s Middags zijn we met de auto nog even naar de top van mount Victoria gereden. In de winter is dit een ski gebied, maar nu was er weinig te beleven. De volgende dag moesten we z'n 300km rijden van Ohakune naar Wellington. Met hier en daar een stop voor een broodje of koffie was het goed te doen. 's Morgens vroeg vertrokken en rond half 3 waren we alweer op de camping. Rond Wellington zijn veel scenes uit Lord of the rings opgenomen. 's Middags hebben we tervergeefs gezocht naar een boom waar de hobbits onder verscholen zaten. De boom zou staan op Mount Victoria, maar helaas hebben we die boom niet gevonden, wel veel andere bomen gezien....

Vandaag, de laatste dag op het Noordereiland, morgen vroeg nemen we de boot naar Picton, Zuidereiland. Onze laatste dag hier hebben we doorgebracht in Wellington, de hoofdstad van Nieuw Zeeland. Een leuk, drukke stad aan het water.

Tot snel

• 13 Maart 2008 - 10:30

Kim:

Hi,
    Ohhh jaloers..... klinkt echt superleuk en die heerlijke lucht bij de geisers is ook erruh herkenbaar :)
    Geniet er nog maar even van.
    x

• 14 Maart 2008 - 09:56

Elly/Kees:

Gelukkig weer zon, geniet ervan, groetjes van ons

• 15 Maart 2008 - 16:58

Mo:

Grappig!
    Nu @ RTL travel oid een heel stuk over Hell's Gate en andere dingen die jullie gedaan hebben :-)

x

• 16 Maart 2008 - 18:53

Chant:

heerlijk weer die heerlijk oude vertrouwde reisverhalen!! klinkt echt super zeg, is het je nog niet te `groen`joyce? heel veel plezie!!!

x chant

• 17 Maart 2008 - 11:07

Daan:

Klinkt goed, ben erg jaloers!!

X Daan

• 20 Maart 2008 - 16:18

Nan:

wie mooi wil zijn (teenslippers), moet pijn leiden he joyce;-)) leuke verhalen en al veel gezien. Krijg het idee dat ik zelf op het eiland zit tijdens het lezen... alleen schijnt hier de zon niet echt en gaat het van de week vriezen..

Nog veel plezier!!
    Dikke kus