Auckland en de Bay of Islands - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joyce Burg - WaarBenJij.nu Auckland en de Bay of Islands - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joyce Burg - WaarBenJij.nu

Auckland en de Bay of Islands

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

06 Maart 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na de vliegreis via Shanghai, eindelijk aangekomen in Auckland. Zondagmorgen om 6 uur kwamen we aan in de regen. De eerste vlucht van Amsterdam naar Shanghai was ook wat waterig. Na het opstijgen zag ik opeens een man met een drijfnatte jas in het gangpad staan. Net of het buiten geregend had. Maar dat is natuulijk een beetje moeilijk in een vliegtuig. Er liep allemaal water van onder de baggeboxen zo recht op de stoelen. Niet veel later zat onze hele rij met servetjes alle druppels en stroompjes water op te vegen, niet echt een prettig idee als je nog maar net bent opgestegen.

In Auckland hebben we de huurauto opgehaald, een flitsende witte Toyota Corolla. Links rijden is wel heel raar, vooral bij een rotonde. Het hostel wat we gereserveerd hadden was niet bereid op onze vroege aankomst dus we moesten nog even (uurt of 2) wachten op de kamer. Dus even ontbeten bij de Mac. Zondagmorgen aankomen in een stad is wel confronterend. Zo saai! Alles is dicht en er is vrijwel niemand op straat. In de middag de stad in gegaan. Langs de haven gelopen en de echte Rainbow Warrior van greenpeace gezien, de skytower en lekker gegeten. Het plan was op tijd naar bed te gaan ivm de jetlag, helaas slapen lukte niet echt. Na heel veel kopjes thee en lezen kon ik rond half 3 eindelijk slapen.

's Ochtends rond 8 uur zaten we alweer in de auto richting de Bay of Island. Een tochtje van 3 uur. Onderweg nog even een tussenstop gemaakt in Wangarei. na deze stop ging het erg hard regenen. In de middag aangekomen in Paihia. Supermooie camping gevonden aan het water, helemaal goed. We hadden de tent nog niet opgezet of de regen kwam weer met bakken uit de hemel. 's Avonds genoten van zelfgemaakte pasta. Het is gebruikelijk hier (ook in de hostels) dat je zelf kookt. Met zn alle gebruik je een grote koelkast waar alles wat erin licht voorzien is van een naam en de vertrekdatum. Beetje als in een studentenhuis eigenlijk. 's nachts heeft het ook weer heel hard geregend de hele nacht lang. We waren al vrij depri, wat als het nu blijft regenen? Vier weken regen is niet echt een fijn vooruitzicht.

De volgende dag was het gelukkig droog. s' Morgens zijn we eerst naar Whangarei gegaan. Whangarei is bekend geworden als de plek waar de Maori's en de Engelse het verdrag tekende waar de basis werd gelegd voor het huidige Nieuw Zeeland. Dit gebeurde in het Maori Meeting House. Hier wirdt elk jaar het ondertekenen van het verdrag gevierd. Grenzend aan dit terein ligt een trail naar de Haruru Waterfalls. Vrolijk begonnen we aan deze wandeling. Goede oefening voor mijn nieuwe wandelschoenen. het ging eigenlijk wel erg goed. Onderweg door een echt Mangrovebos gelopen en veel oude mensen tegengekomen. Zowiezo valt me op dat hier erg veel oude mensen wonen. Overal waar we komen struikel je over de oudjes, net of je steeds in de buurt bent van een bejaardenhuis. De volgende activiteit was een ferryride naar Russel, aan de overkant van de baai, leuk rustig dorpje met veel oude huizen. Hier hebben we wat rondgekeken en bij terugkomst zijn we naar Kerikeri gereden. Daar even boodschappen gedaan voor het avondeten.

Gister teruggereden naar Auckland, gelukkig erg mooi weer, onderweg nog een paar keer gestopt voor een foto of koffie. Allemaal prima, muziekje erbij, raampje open. Het kan erger. We zitten nu op een camping vlakbij Auckland. Gister nog naar One tree hill geweest. Grote berg midden in een park in de stad waar op de top altijd 1 boom stond die bij protesten vaak werd omgehakt. Inmiddels staat er een gedenkteken (halen ze wat minder makkelijk weg. Vandaag gaan we lekker shoppen en eten in Auckland en morgen door naar Coromondel. Gelukkig is het weer beter geworden.

• 06 Maart 2008 - 06:00

Vera:

Hallo Joyce,
    Ondanks jullie "natte" start hebben jullie al behoorlijk waat gezien. Leuk het bericht te lezen. Veel plezier en veel zon toegewenst. Groetjes, Vera

• 06 Maart 2008 - 07:33

Masha:

Leuk om de verhalen weer te lezen. Ik zal duimen voor goed weer. Veel plezier en tot over 3,5 week.

Groetjes Mas

• 06 Maart 2008 - 07:35

Lidewij:

Hi beide!

Heb nu even geen tijd om het hele verhaal te lezen, dat doe ik lekker het weekend op m'n gemakje! Lekker genieten met z'n tweetjes daar!

x Lidewij

• 06 Maart 2008 - 09:12

Maartje:

Behalve de regen en het natte vliegtuig klinkt het nu al prima! Geniet er maar van, veel plezier!

Dikke kus, Maartje

• 06 Maart 2008 - 09:41

Nanda:

Hoi, hoi,

Leuk he camperen in de regen;-) Maar na regen komt altijd weer zonnenschijn...
    Have fun

Dikke kus

• 06 Maart 2008 - 13:12

Linda:

Hai Joyce,

Leuk om je te volgen in jullie avontuur! heel veel plezier nog geniet er lekker van.
    En er komt vast nog heeeel veel zonneschijn.

Groetjes, Linda

• 06 Maart 2008 - 15:37

Kim:

Hi meissie,
    Klinkt super!!! Wat heerlijk relaxed..... en ach..... van water smelt je niet.....:)
    Ben vandaag je stad weer even hard voorbij gereden, nog steeds even grijs als altijd, dus je mist niets :)
    Geniet van de verdere reis en veel foto's maken he!!!
    xx

• 06 Maart 2008 - 19:52

Elly &Kees:

Hallo daar!!!!. Van de aircodrup in de echte regen gekomen, beetje jammer, maar na regen komt zonneschijn. Leuk je verhaal weer te lezen, groetjes van ons, uit een regenachtig Voorschoten

• 08 Maart 2008 - 19:21

Mo:

Sawadeekaa,

Hoe is het dan? Super wat jullie allemaal weer zien! Ik ben jaloers :-)!
    Veel plezier nog en tot snel.

xxx