Margarita´s en Mariachi´s - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Joyce Burg - WaarBenJij.nu Margarita´s en Mariachi´s - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Joyce Burg - WaarBenJij.nu

Margarita´s en Mariachi´s

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

27 Januari 2009 | Mexico, Mexico-stad

Na een vlucht van 11 uur, eindelijk aangekomen in Cancun. Nederlandse tijd is het inmiddels 11 uur, en hier in Mexico pas 4 uur. Dus we mogen nog even door. Bij de douane werd ik er natuurlijk uitgepikt en mocht ik m´n tas (die notabene geseald was) uitpakken. Kreeg het wel een beetje warm, maar gelukkig mocht ik gewoon doorlopen. We werden opgewacht door Willem. En al snel had de hele groep zich verzameld. Vanaf het vliegveld zijn we naar het centrum gereden en daar hebben we lekker wat gerelaxed. Nog wat gegeten en toen naar bed.

De volgende ochtend reden we om 8 uur weg uit Cancun, richting de eerste tempel, chitzen itzu. Ik zal jullie alleen de echt belangrijke zaken vertellen. Dit tempelcomplex is 1 van de 7 moderne wereldwonderen en is feitelijk een oude Maya stad. De Maya´s hadden allerlei rare rituelen zoals het brengen van mensenoffers door bv het hart uit iemand zn lichaam te snijden om allerlei goden tevreden te stellen. Bij de tempels waren heel veel leguanen. Echt niet mijn favoriet. Elke keer schrok ik weer als er opeens ergens zn beest zat. Na het tempelbezoek in de brandende zon hebben we lekker gegeten en gingen we verder naar Merida. Een stadje met een gezellig plein, mooie kathedraal en veel muziek op straat. 's Avonds lekker gegeten en nog wat rondslenterd. De hotels waar we tot nu toe verblijven zijn echt prima. Alleen de bedden zijn keihard.

Zondagochtend weer vroeg vertrokken. Dit keer naar de tempels van Uxmal. Minder toeristisch, maar wel mooi. Qua bouwstijl heel anders dan de dag ervoor. Je kon hier een tempel beklimmen. Na het bezoek aan de tempel gingen we verder. Onderweg werd de bus nog aangehouden door de politie (compleet met geweer). Ze houden tegenwoordig veel controles op drugs en wapens. Gelukkig konden we snel doorrijden. Vervolgens lekker geluncht aan de golf van Mexico en toen door naar Palenque, waar we 's avonds om 8 uur aankwamen.

Maandagochtend naar de tempels van Palenque geweest. De mooiste tempels tot nu toe, helemaal overwoekerd door jungle. En dan te bedenken dat nog maar 5% van de stad ontdenkt is. De rest ligt nog onder het oerwoud verscholen. Je kon de brulapen horen, en we hebben ook aapjes gezien. Na bezoek Palenque zijn we naar Misol-Ha geweest (hele mooie waterval). Doorgereden naar San Christobal. De hoofdstad vanm de provincie Chiopaza. Ligt hoog in de bergen, de weg erheen was vol haarspeldbochten en ´s nachts was het erg koud.

Vandaag een bezoek gebracht aan Chamula. Een indianen dorp waar ze het katholieke geloof hebben vermengd met oude maya rituelen. Dit is echt heel bijzonder. De kerk is bedenkt met dennenaalden, ze slachten kippen in de kerk en drinken cola om te boeren. Zodat hun ziel gereinigd word. Vanavond gaan we hier nog een theatervoorstelling bekijken en morgen vertrekken we naar Guatemala.

Joyce en Elly

• 28 Januari 2009 - 09:50

Judith:

Hi chica's (oid)....leuk om een berichtje van jullie te krijgen! Inmiddels hebben jullie al heel wat gezien. Ben wel een beeeeeetje jaloers hoor!! Geniet lekker met zn tweetjes en tot de volgende ronde.
    Groetjes
    Juud

• 28 Januari 2009 - 10:26

Marianne:

Hey Joyce en Ellie,

Super leuk zo'n moeder met dochter reis.
    Geniet er lekker van enveel reisplezier samen!
    Kijk uit naar jullie volgende verslag!
    Kus,

Marianne

• 28 Januari 2009 - 17:37

Kees & Mo:

Hallo hallo lieve mama en Joyce,

Wij zitten in Den Haag aan tafel jullie berichtje te lezen, klinkt goed. Zo meteen met Ruud uit eten bij de Italiaan! Jummie jummie.

Veel plezier no, doe voorzichtig en een dikke kus van ons!

• 29 Januari 2009 - 07:08

Louise:

Hé Joyce,

Daar hoef je toch niet aan te twijfelen dat jullie de leukste zijn!! Geniet er nog maar lekker van. Hier is het alweer koud en op dit moment grijs en mistig.

Groeten,
    Louise

• 30 Januari 2009 - 07:30

Sharmila:

Hi Joyce,

Wat leuk om wat van jullie te horen. Al een hoop gezien.
    Had jij nog warme kleding bij voor de koude nacht in San Christobal;-)

groenten,
    sharmila

• 31 Januari 2009 - 13:28

Vera:

Hallo Dames,
    leuk jullie reisverslag te lezen. Geniet er maar lekker van. Hier is het maar frisjes.

Groetjes,

Vera

• 01 Februari 2009 - 13:17

Hans En Karin:

Jullie verslag gelezen. Ik zat eerst nog in ht verslag van N-Z. Jullie hebben al aardig wat gezien. Ben benieuwd hoe Guatemala is.
    Geniet ervan, jullie moeder+dochter reis.Groet en kus

Karin

• 10 Februari 2009 - 19:05

De Ernhemse Ladys:

Hoi hoi,

Leuk om te lezen hoe leuk jullie het hebben. Geniet er nog lekker van en spreken je snel weer joyce! Groetjes Chantal, Maartje, Loes en de kleine