Singapore en Kuala Lumpure - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joyce Burg - WaarBenJij.nu Singapore en Kuala Lumpure - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joyce Burg - WaarBenJij.nu

Singapore en Kuala Lumpure

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

11 Mei 2006 | Thailand, Bangkok

Maandagavond ben ik vanuit Krabi vertrokken met de bus terug richting Bangkok. In eerste instantie wilde ik de trein nemen maar de bus was goedkoper en ik had eigenlijk in Thailand alleen nog maar met de trein gereisd dus de bus leek me wel leuk voor de afwisseling. En wat bleek de bussen in Thailand zijn echt helemaal super in vergelijking met Cambodja en Vietnam. De chauffeur reed normaal, de stoelen waren allemaal heel, de airco deed het, we hadden zelf dekentjes en de TV in de bus werd ook gebruikt om films op te draaien. Hippe films in het engels! En niet zoals in Cambodja ... waar ze cambodjaanse karaoke draaiden in de bus. Helamaal prima dus. Terug in Bangkok ben ik weer naar Edith gegaan en heb ik weinig spannends meer gedaan. Lekker rustig aan! Woensdag ben ik met Air Asia vanuit Bangkok naar Singapore gevlogen. De vlucht ging helemaal prima. Maar toen we in Singapore wilde landen kon dat niet omdat het onwijs hard waaiden en regende. We hebben een half uur boven Singapore rondjes gevolgen voor we konden landen. Ook hadden we heel veel turbulentie. Echt ik was BLIJ toen het vliegtuig weer veilig aan de grond stond! Eenmaal in de aankomsthal liep ik naar het informatiepunt en werd echt heel vriendelijk een goed geholpen. Echt helemaal super! Ik heb de metro genomen vanaf het vliegtuig richting de stad. Toen de metro boven de grond kwam dacht ik dat ik met de metro buiten het centrum van AMsterdam uitkwam. Overal grote moderne gebouwen en flats en huizen. De metrohaltes bijna allemaal van glas en metaal en alles superschoon. Ik lieg niet, als ik zeg dat ik maar twee propjes papier op de grond heb zien liggen! Ze zijn hier wel heel georganiseerd en streng met regeltjes. Je mag niet eten in de metro en op het perron, je krijgt een boete als je kauwgom op straat gooit en je moet overstekken bij de zebra. Nou moet dat in Nederland natuurlijk ook, maar hier staan borden bij het zebrapad dat je dus ook echt bij de zebra moet oversteken. Ik had van verschillende mensen gehoord dat het incrowd hostel erg leuk en goed was. Het hostel ligt midden in Little India dus daar ben ik meteen naar toe gegaan. Eenmaal aangekomen bleek dat ze alleen nog maar bedden in een dorm (slaapzaal) hadden. En dat leek met eigelijk helemaal niks. Dus ik ben nog even verder gaan kijken maar ook de andere hostels in de buurt hadden alleen nog maar plek in een dorm. Dus er zat weinig anders op. Dus nu slaap ik op een zaal met 12 andere mensen. Echt, ik vindt het maar niks. Ik heb een locker voor mn waardevolle spullen (net of ik weer op de middelbare school zit), en de stapelbedden hebben kaartje met de naam van diegene die in het bed slaapt en het land waar die persoon vandaan komt. Er zijn drie douches op de gang waar je dus met een plastic zakje met al je spullen naar toe moet gaan want er zijn nergens haakjes waar je je kleren aan op kan hangen, als ik zo door de gang loop met m'n plastic zakje heb ik net het gevoel alsof ik op de camping loop. In de douche staan familieverpakkingen lavendel douchegel (voor algemeen gebuik), dus dat is wel fijn ruikt de hele slaapzaal lekker naar lavendel ;-). S'avonds ben ik nog even naar een shopping mall (er is er altijd wel eentje in de buurt hier) gegaan. Echt bizar groot! Ik heb s'avonds gegeten bij een soort lokale Mc Donalds.... Mos Burger genaamd. En ik heb een riceburger met patat gegeten (je moet alles eens proberen)... de vulling was groente en de burger bestond uit twee schijven plat gestampte rijst. De burger was ... anders, maar goed, ik had erg veel honger!

Donderdag ben ik s'ochtends naar een megashopping mall geweest, Suntech city. Deze shopping mall in gebouwd naar de principes van Feng Sui. En bestaat vier delen. In het midden is een een grote fontein en er is zelfs een bonsai garden. Men denkt dat het door de Feng Sui komt dat het altijd zo onwijs druk is daar. Hmmm, ik denk dat het door iets anders komt... ;-). M'n tweede stop was Chinatown. Ik heb in Bangkok en Saigon ook al door Chinatown gelopen maar het blijft leuk, en Chinatown hier in SIngapore is echt de mooiste en natuurlijk de schoonste! Na de lunch heb ik me geprobeerd te vermaken op Orchad road. De shopping straat van Singapore! Echt alle grote merken hebben er zeker meer dan drie winkels en zo groot dat je er wel in kunt verdwalen. Maar aangezien alles duur is hier en ik alles wat ik koop nu moet meenemen heb ik helemaal niks gekocht hier! Maar winkelen zonder iets te kunnen kopen is natuurlijk wel een beetje zelfkwelling. Dus ben ik snel weg gegaan en heb een tochtje over de SIngapore river gemaakt. Erg leuk om alles vanaf het water te zien. Singapore doet me erg aan Rotterdam denken. Overal hoge gebouwen, veel glas en metaal en heel veel verschillende culturen. Na de boottrip heb ik nog even Little India onveilig gemaakt. En ik heb heerlijk indiaans gegeten s'avonds. Echt het perfecte eten voor mij... alles helemaal vegetarisch.

Vrijdagochtend regende het heel hard toen ik wakker werd. Maar goed ik zou met de bus naar Kuala Lumpure gaan dus dat betekende toch de hele dag in de bus zitten. Het busstation was vlakbij het hostel, maar aangezien ik de kaart niet helemaal goed hield was het toch iets langer lopen dan gepland. Ondertussen was het harder gaan regenen dus was ik blij toen ik eindelijk in de bus zat. Na een half uurtje rijden waren we al bij de grens. We moesten allemaal de bus uit. De douane zaten in een soort overdekte mall boven de weg. Beneden bij de roltrap stond dezelfde bus weer te wachten en die bracht ons verder naar de grens van Maleisie. Ook hier hetzelfde idee, roltrap of, door de douane... roltrap af en weer verder. De weg was eigenlijk een lange brug over het water. De natuurlijke grens tussen Singapore en Maleisie. In Maleisie werden we gedropt op het busstation van de eerste grote stad na de grens. Daar ben ik op de bus naar Kuala Lumpure gestapt. Een kaartje kosten 6 euro, voor een reis van 6 uur. En dat niet in zomaar een bus. De stoelen waren echt super groot! Normaal heb je in een touringcar een rij met steeds vier stoelen. Deze bus had alleen maar rijen met 3 stoelen. Ik kon bijna twee keer in m'n stoel! Dat zou dus een heerlijk relaxed reisje gaan worden. De helft van de reis heb ik geslapen. Vlak voor Kuala Lumpure kreeg de bus wat problemen. Het schakelen ging niet meer zo soepel en we zijn een paar keer gestopt omdat de chauffeur even moest kijken of het allemaal nog wel goed ging. Toen we uiteindelijk Kuala Lumpure binnen reden kwam de regen met bakken uit de hemel. Heel Kuala Lumpure was gehuld in een grote mist. De bus stopte bij Chinatown en daar moest ik echt rennen om nog enigszins droog in de shoppingmall tegenover de bushalte te komen. De goten hier kunnen zoveel water niet echt aan, met als gevolg dat alle straten blank stonden. Ik moest mezelf echt een weg naar de stoep waden met het water tot voorbij m'n enkels. M'n eerste doel was even wat eten. Het was inmiddels half vijf en ik had na m'n ontbijt niks meer kunnen eten. In m'n zoektocht naar de Starbucks liep ik twee dames tegen het lijf. Deze dames hebben helaas op een slinkse manier wat geld afhandig weten te maken. ik heb zsm al mn passen laten blokkeren en ben zondagavond terug gevlogen naar Bangkok. Zonder geld reizen gaat toch een beetje lastig natuurlijk! In Kuala Lumpure heb ik nog wel de Petronas Towers kunnen zien, en die waren echt heel mooi en heel, heel hoog! Maar goed de rest van Maleisie ga ik maar een ander keertje bekijken. Ik heb terug in Bangkok m'n plan gewijzigd voor de laatste paar weken. Morgen ga ik naar Ko Chang even lekker een paar dagen naar het strand. Volgende week dinsdag ga ik vanuit Bangkok naar Hong Kong voor een paar dagen en verder wil ik nog naar Laos en Bali.

  • 11 Mei 2006 - 14:33

    Maaike:

    Lekker weer Joos, ik was al bang dat je alles voor jezelf zou houden de laatste weekjes.. maar gelukkig werd ik net weer verrast. Het begint een beetje een Divinity-trekje te worden, dat 'geld afhandig maken'. Ik moet maar een beetje oppassen. Geniet lekker nog van je laatste tripjes, en veel plezier op het strand. (hier gelukkig nog steeds 26 graden, maar dat duurt niet lang meer..) Dikke kus!!

  • 11 Mei 2006 - 14:36

    Chantal:

    Hallo wijffie,

    Je verhalen zijn helemaal geweldig. Super te horen (lezen) dat het zo goed gaat. We heel naar van die twee dames, heb jij weer!

    Hier en ook met mij gaat het helemaal super! Bruiloft komt steeds dichter bij dus daar moeten we een hoop voor regelen (fill you in when your back).

    Tot het volgende avontuur

    Liefs Chan

  • 11 Mei 2006 - 14:45

    Daan:

    Hé Joyce,

    Leuk om weer een bericht van je te lezen. We waren op kantoor net toe aan een break dus het kwam goed uit.
    Een dorm hoort natuurlijk wel bij het backpacken he schat, het kan natuurlijk niet alleen maar Starbucks en Shopping malls zijn :-) Geniet nog van je komende weken.

    Dikke kus Daan

  • 11 Mei 2006 - 14:53

    Arnold:

    Hey Joyce,
    Leuk om weer even een update van je te lezen. Gelukkig gaat het je allemaal goed, lekkere globetrottert van me, hahahaha. Nou veel plezier nog en maak er nog een waanzinnig leuke tijd van!.

    Groeten,

    Arnold

  • 11 Mei 2006 - 16:07

    Lidewij:

    Wat zie je er goed uit Joyce! Super. Ben blij dat het allemaal zo goed gaat daar, nou ja, met uitzondering van die vrouwen die je tegenkwam. "Vrouwen; je hebt er ook niets aan" :-) Nou ja, mannen trouwens ook niet, want bij mij waren het mannen.... dieren???? Heb zo mijn twijfels! Wijffie sterkte met alles regelen en geniet lekker op het strand. Gaan wij dit weekend ook doen, want het is hier ook mooi weer! Doeidoei xxx

  • 12 Mei 2006 - 00:53

    Edith:

    Alweereen lekker verhaal, genieten doe je ondanks alles gelukkig wel! Zie je maandag weer, kus
    Edith

  • 12 Mei 2006 - 08:56

    Hans + Karin:

    Hoi Joyce, goed om te lezen dat je even een paar rustdagen inlas. De hele familie leeft mee na het verhaal van de "dames".
    Geniet er van.

  • 16 Mei 2006 - 22:13

    Oswald:

    Hallo Joyce,
    ik moet zeggen dat ik erg veel bewondering voor je heb met al dat moois en zeker de mooie foto's en niet te vergeten wat je allemaal mee maakt prachtig allemaal en zeker dat ik je je nu begin te missen maar nog effe doorblazen het is jou gegund zoals ik zei voordat je vertrok in ieder geval veel liefs en wij zien elkaar binnenkort en het allerbeste heb weinig om te vermelden dus alles gaat prima aan deze kant.
    Cya later and take care with many regards and love


    Oswald

  • 22 Mei 2006 - 07:26

    Chant:

    lieve Joos, thanx voor de leuke kaart voor mijn verjaardag. (via je moeder verstuurd, hihi!) Heb een leuke verjaardag gehad, hapje, drankje en voetjes van de vloer; je kent het wel! Volgend jaar ben je er weer bij he? Waar ben je op dit moment, tijd voor een nieuw bericht!

    x chant

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Joyce

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 20854

Voorgaande reizen:

23 Januari 2009 - 07 Februari 2009

Azie 2006

17 September 2011 - 30 November -0001

India en Nepal 2011

30 November -0001 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

30 November -0001 - 30 November -0001

China

Landen bezocht: