Kho Chang, Hong Kong en Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Joyce Burg - WaarBenJij.nu Kho Chang, Hong Kong en Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Joyce Burg - WaarBenJij.nu

Kho Chang, Hong Kong en Hua Hin

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

23 Mei 2006 | Thailand, Hua Hin

Hai allemaal,

Werd weer tijd voor een berichtje... heb weer veel te vertellen...

In m'n vorige bericht liet ik al weten dat ik een paar dagen naar Kho Chang zou gaan. Ik kan eigelijk vrij kort zijn over de dagen op Kho Chang. Ik heb alleen maar op het strand gelegen en heel lui gedaan.... en dat was heerlijk. Mn guesthouse werd gerund door een indiaanse man die elke dag vroeg of ik lekker geslapen had en die me snoep meegaf voor naar het strand. Hij was echt heel aardig! Kho Chang vond ik qua natuur een stuk mooier dan Phi Phi, maar de stranden van Phi Phi winnen het weer van Kho Chang. Vrijdagochtend vertrok ik met de bus vanaf Ko San Road richting Kho Chang. Na een busrit van zeven uur werden we afgezet bij de pier. We moesten nog twee uur wachten voordat eindelijk een klein vissersbootje richting het eiland ging. Kho Chang is na Kho Samui het grootste eiland van Thailand, maar het is lang niet zo toeristisch als de andere eilanden. M'n eerste indruk van het eiland was postitief, het was echt heel groen en bergachtig. Vanaf de haven gingen we met kleine busjes richting de stranden. Het eerste en meest drukke strand is white sand beach. Daar werd ik afgezet en moest ik op zoek naar een hostel. De prijzen waren allemaal aan de hoge kant, maar na lang zoeken vond ik een hostel voor 4 euro per nacht. S'avonds heb ik heerlijk indiaans gegeten en daarna ben ik als een blok in slaap gevallen. De volgende ochtend op het strand ontmoeten ik twee zweedse meiden die ik de dag ervoor op de boot ook al was tegengekomen. Heb eigenlijk de hele tijd bij hun gezeten en dat was heel gezellig. In de middag werd het weer wat minder en begon het zelfs te onweren. Dat wil zeggen, aan de andere kant van het eiland. S'avond heb ik gegeten op het strand (letterlijk met mn voeten in het zand) en ontmoeten ik een duits meisje. Ben met haar nog naar wat gaan drinken bij een strandtent met allemaal kussens op het zand. En we hebben samen nog een show bekeken van een stel thaise vuuracrobaten. Leuk om te zien! S'nachts was het onwijs slecht weer! Maar gelukkig scheen de volgende morgen de zon weer en kon ik weer naar het strand. Op de terugweg met de boot nog een duitser ontmoet. Ik vertelde hem dat ik naar Hong Kong zou gaan. Hij kende weer iemand in Hong Kong die me nog wat tips gemaild heeft. Super leuk! Maandagavond kwam ik met de bus terug op Kao San Road. Inmiddels ben ik vanuit de stad al zo vaak met taxi terug naar het huis van Edith gegaan dat ik de taxichauffeurs precies kan vertellen hoe ze moeten rijden en welke afslag ze moeten nemen. Dat is erg handig want heel vaak weten ze niet waar het is. De taxichauffeur die ik vandaag had, zat me de hele tijd heel ongeloofwaardig aan te kijk en schoot steeds in de lach. Hij kon er echt niet bij dat ik hem in z'n eigen stad even ging vertellen hoe we moesten rijden. En dat we in een keer goed reden was natuurlijk helemaal goed!

Dinsdagmiddag om 14.45 vloog ik met China Airlines naar Hong Kong. De vlucht ging helemaal super, geen last gehad van de Tyfoon. Ik was rond zes uur in Hong Kong en ben met twee australische meisjes die ik tegenkwam bij de bushalte naar de Chunking Mansion gegaan. Dat is een complex waar allemaal hostels zitten. De kamer leek prima in orde, maar na een ontmoeting met twee kakkerlakken midden in de nacht, leek het me toch niet goed voor m'n nachtrust om langer daar te blijven. De volgende ochtend ben ik op zoek gegaan naar een ander guesthouse. En voor twee euro meer kan ik de komende nachten veilig slapen ;-). Na het wisselen van guesthouse ben ik op weg gegaan naar de Victoria Peak. Dit uitkijkpunt ligt op Hong Kong Island en biedt een heel mooi uitzicht over de stad. Om op Hong Kong Island te komen moest ik met de ferry oversteken. Dat alleen al was super leuk. En wat een uitzicht. De skyline is echt zo indrukwekkend! Allemaal hoge gebouwen met daarachter groene bergen. De weg naar de Peak was ook super. De weg was heel smal en de bus slingerde zich omhoog de berg op. Als je voor je uit keek leek je in Zwitserland te zijn, maar keek je naast je dan zag je het dal volgebouwd met flat en wolkenkrabbers! Heel raar! Zoals jullie misschien wel meegkregen hebben was er een tyfoon in de buurt van Hong Kong. En dat was heel goed te merken. Op de Peak regende het een beetje, maar wat erger was.... het waaiden als een gek! En ik had (lekker handig) een rokje aan... dus ja, dat was wat lastig! Maar goed, het uitzicht was super, ondanks dat het een beetje bewolkt was. De rest van de dag bleef het regenen, maar goed daar laten we ons natuurlijk niet door weerhouden! Dus op naar de volgende stop, de Man Mo Tempel. Een van de oudste en bekendste tempels van Hong Kong. Leuk om te zien! Mensen hier spuggen gewoon op straat. Terwijl overal bordjes staan " no spitting", maar goed. Ook stonden overal bordje met Tyfoon warning signs. S' avonds ben ik nog door Tempel Street gewandeld, er is hier een groot markt s'avonds. Maar door de regen was er weinig te doen. Donderdag ben ik via de Tsim Sha Tsui Promenade richting de ferry gelopen. Vanaf deze promenade heb je een heel mooi uitzicht op de skyline van Hong Kong Island, en omdat de zon scheen was het echt heerlijk op de promenade! Met de ferry weer naar de overkant gegaan en vervolgens met de bus naar Repulse Bay. Aan de andere kant van het eiland. Deze baai was echt super... mooi en super schoon strand. In de zee was een stuk afgezet zodat je veilig kon zwemmen, en dat was wel nodig... want er was een shrk warning. Hmmm.. ik had geen bikini bij me dus, niks aan de hand! Heb een tijdje bij het strand gehangen en echt de meest rare tempel ever gezien. Aan het eind van het strand met op de achtergrond de wolkenkrabbers staat een tempel met allerlei beelden, ik geloof wel meer dan 500. Waaronder een super, super grote boedha.. maar ook beelden van geiten, draken en allerlei andere figuren. Alle beelden in verschillende kleuren. De zee stroomt voor een deel de tempelplaats op. Hier is ook de Longlivity Bridge. Als je over deze brug loopt zou je volgens de verhalen 3 dagen langer leven. Dus na een uurtje heen en weer rennen over de brug ;-) had ik wel een drankje verdient! Met de bus weer terug naar central en vanaf daar een bezoekje gebracht aan Hong Kong park. Echt het meest rare park dat ik ooit gezien. Er is een waterval (aangelegd) een Tai Chi veld, een soort vogelpark, en nagebouwde olypische arena, een kapel waar je kan trouwen, en er is een tea museum dat je gratis kan bezoeken. Na het bezoek aan het park besloot ik richting de overkant te gaan, toen ik daar op straat liep hoorde ik twee jongens nederlands praten. Eentje van hen had een tas bij zich van Spotz Media. Ik wist dat ik die naam kenden maar niet meer hoe of waarvan... Ik ben ze achterna gelopen tot ik het wist, van Studentalent. Dus ik heb ze aangesproken ... en ja hoor ik had het goed! Eentje was eigenaar van Spotzmedia in Hong Kong (ze hebben ook een vestiging in Rdam) en de ander was DJ hier. Altijd leuk nederlanders te ontmoeten in een andere stad... ben wat gaan eten met ze, daarna nog wat gedronken, email adressen uitgewisseld en richting mn hotel gegaan. Vrijdagochtend ben ik met de boot naar Lamma eiland gegaan. Een klein eilandje vlak voor de kust van Hong Kong Island. Ondanks dat het zo dichtbij de stad ligt was de sfeer daar echt compleet anders. Het leek wel een frans vakantie eilandje. Kleine dorpjes en hele rustig strandjes. Ik heb een beetje over het eiland gelopen en bij het strand gezeten. Het eiland staat bekend om zn goede seafood. En overal waren restaurantjes met tanks met allerlei vissen, kreeften etc. In de middag heb ik nog een beetje door Kowloon geslenterd. S'avonds ben ik nog een keertje naar Tempel street geweest en de Ladies Market. Erg leuk, en nu ook druk! De volgende dag weer terug gegaan met het vliegtuig. In het vliegtuig zat ik naast een chinees met een hele grote moedervlek waar allemaal hele lange haren uit groeiden. Hij liet ze ook gewoon zitten. Dat is in China schijnbaar iets om trots op te zijn, een moedervlek met een hele lange haar. Want ik heb al zo veel moedervlekken met haren eruit gezien.... hmmm ja cultuurverschil zal ik maar zeggen. Ook waren er twee chinezen aan bord die in het gangpad Tai Chi stonden te doen. Is natuurlijk toch belangrijk dat je wel helemaal ontspannen bent als je reist ;-) S'avonds bij Edith een etentje gehad alvast voor haar verjaardag. Was erg gezellig!

Ik ben nu in Hua Hin. drie uur rijden van Bangkok. Ben gisteravond aangekomen. Gisterochtend heb ik m'n visum voor Indonesie aangevraagd. Maar omdat wij Nederlanders zijn kunnen we geen visum on arrival krijgen. Dus omdat ik nu toch moet wachten leek met een goed plan om dat aan het strand te doen. Hua Hin is op zich wel ok. Maar wel het meest toeristische van alle stranden waar ik nu geweest ben. Al is het nog steeds niks vergeleken met de stranden aan de spaanse kusten, of Scheveningen in de zomer.. Er zijn nog voldoende verlaten stukjes strand te vinden. Vanmiddag zat ik bijvoorbeeld letterlijk met mn voeten in het zand, fruitshake bij de hand... bandje met echte thaise rockers (compleet met lang haar en bandana's)die met een vet accent Guns and Roses zingen. Als ik voor me keek zag ik een bijna verlaten strand. Het strandtentje was gebouwd van sloophout dat met dikke stukken touw bij elkaar gehouden werd. Het podium waar onze rockers op stonden zag er zo gammel uit dat ik echt blij was dat ze niet gingen springen ofzo... Naast de strandtent lag een van de bandleden keihard te snurken terwijl de thaise zanger van de band het publiek ... dat niet klapte... hartelijk bedankten... tankjou, tankjou bery matsch.. Ik zeg, tuurlijk!! Maar goed.. zit ik dus niks vermoedend helemaal zen te zijn. Komt de ober naar me toe.. you, lady... you sing!! Uhm, ik dacht het niet! Yeh, you go sing with the band. Nee, echt.. ik ... lijkt me niet zn goed plan. Yeh you choose song.. and band play's!! Dus ik zeg, no I only sing when I have to many drinks ;-) Dat had ik dus beter niet kunnen zeggen want voor ik het wist stond er een fles wijn voor me neus... en kon ik er dus niet meer onder uit. Dus na twee wijntjes stond ik op het gammelen podium tussen drie thaise rockers helemaal in het zwart vrolijk in m'n blije roze zomerjurkje een liedje te zingen. Natuurlijk klonk het waardeloos en na twee liedjes heb ik het maar voor gezien gehouden. Maar ach, kan mij het schelen! Bedoel wie ken ik hier nou??? Precies.. niemand!

Vanavond ga ik poffertjes met kokosmelk eten en morgen weer terug richting Bangkok om m'n visum op te halen. Aanstaande donderdag vlieg ik naar Bali... dus ik zeg tot het volgende bericht vanaf Bali..

Dikke kus Joyce

  • 23 Mei 2006 - 11:15

    Maaike:

    Hi Joos,
    Wat een verhalen weer. Ik was al even bang dat je ons was vergeten. Die act van je, die kun je dan ook mooi even doen op het D-weekend. Ik kijk er naar uit!
    Tot mails, dikke kus..

  • 23 Mei 2006 - 11:46

    Chantal:

    Hallo lieverd,

    Wat een leuk bericht en wat zie je er goed uit. Leuk om even wat foto's van jou te zien (erg slank moet ik zeggen; doen ze ook punten daar?;-)

    Geniet lekker van Bali.

    Dikke x x x en dikke knuffel van mij (het eenzame weesje van Studentalent Rotterdam)


  • 23 Mei 2006 - 11:51

    Kim:

    Phoeee begon me al zorgen te maken...... maar zo te lezen gaat het erg goed met je. Heb de foto's van Hong Kong even gedeeld met collega, aangezien hij net terug is uit HK. Veel plezier in Indonesie.

    xxx

  • 23 Mei 2006 - 12:41

    Marianne:

    Hey globetrooter,

    Klinkt allemaal erg naar en vervelend.Ben dan ook helemaal niet jaloers op je als je het soms mocht denken.:)
    Ik heb ook al een hele middag met mijn voetjes in het zand gezeten.Verder waait het of regent het of stormt het --dus genieten!!!.
    Maar ik vind het super dat je het zo naar je zin hebt en het klinkt allemaal fantastisch.

  • 23 Mei 2006 - 15:13

    Chant:

    He joos, ziet er super uit.... hier ook alles ok. gisteravond verkoopakte van onze villa getekend. Spannendddd.. groetjes

  • 23 Mei 2006 - 15:29

    Daan:

    Hé Wijffie,

    Het klinkt allemaal weer fantastisch!! Ben benieuwd hoe je het op Bali vind, misschien ga ik er van de zomer ook heen, dus dan mag je me tips geven. Je ziet er trouwens erg goed uit!!

    Kus Daan

  • 24 Mei 2006 - 07:15

    Hans En Karin:

    Wat een verhalen, zijn blij weer wat van je te horen Je ziet er fantastische uit. Geniet ervan. Oma leeft volop mee we hopen je op haar verjaardag 11 juni (ze wordt 85) te mogen zien.
    tot de volgende @


  • 27 Mei 2006 - 09:54

    Mo:

    Kind,

    doe mij ook zo'n kapsel, helemaal leuK!
    Erg leuk om je te 'zien' jij lekkere bruinert!

    Geniet nog maar even goed want het is maar 13 graden in Nederland, brrrrr!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Hua Hin

Joyce

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 20848

Voorgaande reizen:

23 Januari 2009 - 07 Februari 2009

Azie 2006

17 September 2011 - 30 November -0001

India en Nepal 2011

30 November -0001 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

30 November -0001 - 30 November -0001

China

Landen bezocht: